2009.05 Modlin - Ciechanów
16-17.05.2009
Sobota: Modlin - Cieksyn - Nowe Miasto: 50km
Niedziela: Nowe Miasto - Gąsocin - Opinogóra - Ciechanów: 60km

To pierwsza organizowana przez nas wycieczka wiosenna, ale jakże udana. Jako, że jesienne wycieczki weekendowe, których już 3 mamy za sobą, cieszą się sporą sympatią wśród uczestników, postanowiliśmy i wiosnę uczynić naszą rowerową porą roku. Do kompletu brakuje jeszcze tylko zimy. I okazało się, że wiosna to wyśmienity czas na rozpoczęcie sezonu rowerowego, a tym samym rozgrzewkę przed wyprawą wakacyjną - tak właśnie uznało 46 osób, które ruszyły z nami z Modlina na północ przez Nowe Miasto, do Ciechanowa. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Modlina oczywiście na rowerze, podążając za panią przewodnik, która... "oprowadzała" nas po twierdzy też na rowerze :)

Przez całą sobotę po piętach i oponach deptała nam burza. Taaaaka ogromna. No i niestety nas dopadła. Choć chwilami było naprawdę mokro, nikt na szczęście nie zniechęcił się do dalszego pedałowania. Jadąc przez pola mijaliśmy ukryte w trawach najbardziej zewnętrzne bastiony Twierdzy Modlin. Trudno było też nie zauważyć prac remontowych na magistrali kolejowej łączącej Gdańsk z Warszawą. Około 15 km przed noclegiem w Nowym Mieście, które miastem już nie jest, lecz wsią, musieliśmy się przedrzeć przez piaszczyste lasy - jak to zwykle na Mazowszu. Na miejscu, w nagrodę za trudy dnia, czekał na wszystkich zainteresowanych grupowy obiad w jedynej quasi restauracji w Nowym Mieście. Mimo dnia pełnego wrażeń, wieczór nad zalewem na rzece Sonie dla niektórych zakończył się późno, wraz z przygasającym ogniskiem. Drugiego dnia za cel obraliśmy Ciechanów, żeby do niego dotrzeć poruszaliśmy się głównie drogami asfaltowymi prowadzącymi przez pola. Nie obyło się jednak bez fragmentów ziemnych wiodących w lesie obok farmy saren, czy piaszczystych w pobliżu żwirowni. Ciekawym zabytkiem na naszej trasie była XIX wieczna drewniana stacyjka kolejowa w Gąsocinie. Uwadze naszej nie uszedł również pałacyk, dwór i Muzeum Romantyzmu w Opinogórze. W końcu dotarliśmy też do Zamku Książąt Mazowieckich w Ciechanowie, z którego wieży mogliśmy podziwiać okolicę. Ostatnią, jednak jakże istotną, atrakcją tego miasta jaką mieliśmy okazję podziwiać z zewnątrz, był browar Ciechan. W ten sposób zakończyliśmy naszą wycieczkę rowerem i wsiedliśmy do pociągu. Tutaj jak się okazało również było interesująco, ponieważ mogliśmy doświadczyć skutków podziwianych dnia poprzedniego trwających remontów trasy kolejowej.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!